Saturday, October 30, 2010

Indahnya fotografi

tadi belek2 album lama terjumpa satu folder 'art 3'. oh rupanye gambar2 assignment kelas art 3: visual image on web encik boypren yang saya tolong buat. (opss.. kantoi buat assignment encik boypren... hehe) tapi saya tolong buat tang gambar je ye. lain2 dia buat sendiri. sebab saya mmg suka tengok gambar cantik. suka edit2 bagi cantik. nak2 pulak kalau gambar dari dslr lagi berganda cantik bila edit. marvelous gitu!

insyaAllah ada rezeki saya pon nak sebiji nik bin on tuh. (nikon le!) dulu almost nak beli tapi ntah macam mana tak jadi. so sekarang kena la menabung semula. haih... berusaha!!

sebelom tuh saya nak bagi credit kat kawan saya encik bart dan nik bin on nye untuk gambar2 raw sebelom saya kerjakan ye. tapi... tak ingat yang mana... rasanya ada jugak seketul dua tuh hasil tangkapan sendiri ye (bangga... hehe...).

so ni lah dia beberapa gambar favourite yang saya dah edit (rasa bahagia je bila dapat kerjakan gambar2 tuh). oh saya tak pakai photoshop sebab tak reti (teringin nak belajar tapi malas nk install dalam laptop sebab besar sgt file dia). gambar2 ni saya dah adjust colour, lighting, contra, tulis2 cket... macam2 lah nak bagi jadi camni.......

toink...


toink...


toink...







































































































p/s: siapa2 nak promote ape2 software online ke offline ke yang best2 untuk edit gambar dipersilakan ye... =)

6 comments:

Ellen said... [reply]

cantiknya gambar2 ni..semua adik edit ker..bestnya!!

farhah adeli @ far said... [reply]

hehe. mekasih. aah saya edit je tapi bkn tukang snap pon.

FIFIEY LYCHEE MARATION said... [reply]

compare dua post, foto sma kn? tp mmg bgus foto after editting:) sgtt cun.

farhah adeli @ far said... [reply]

thanks fifiey. =)

CIK TOM said... [reply]

siyez cantik gambar lepas edit!

farhah adeli @ far said... [reply]

mmg fotografi sgt indahhhh... huhu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...