Thursday, October 28, 2010

it's a regret when it start with 'if"

hemm... malam2 macam ni memang senang sangat terlayan perasaan. it's a mix feeling. not sure how to describe! macam susah hati, sedih, risau... semua ada... macam2 lah! awak mesti pernah rasa punya... rasa macam ada something tengah ketuk2 cubit2 tumbuk2 hati awak. rasa macam gatal2 je (tapi camne nak garu hati!). hah... macam tu la rasa dia. tak senang duduk!

sebenarnya saya jeles tengok orang lain. yang dah kerja! kawan2 yang belajar kat malaysia semua dah kerja (ok maybe not semua but mostly!) saya ni nama je belajar jauh2 tapi... camni je! saya pon nak kerja... saya bosan sangat duk kat rumah. saya tak suka duduk je tak buat pape. rasa macam useless je. ye saya tau... saya memang malas tapi kalau dah buat something i give all my efforts to it tau! sekarang ni saya rasa macam haiwan peliharaan (opss sounds too harsh!)... ok macam pet je. pet? ye pet yang comel macam meow! lepak doing nothing but eat and play and gaining weight of course! (eh kucing pon tahu exercise tau! kau je tak far!) T_T

dan makin menambah ketidak senangan duduk adalah $$$. semakin surut sampai terpaksa guna savings which i don't want to. savings is savings! nanti kena ganti balik... oh banyak nye hutang!!! (but hutang dengan diri sendiri xpe kan) and as i said saya bosan. (dah tu pergi la keluar. jalan2 ke lepak ke apa ke!) ye saya tau tapi kalau ini $$$ xde macam mana nak keluar. ada paham!

then baru sedar... eh baru 20 hari mencari kerja of course la belum jumpa...yang sesuai! belum ada rezeki... sabar laaaa... ingat senang ke! (tapi saya dah tak sabar T_T) tapi kan 'kalauuu'... and now comes the word 'kalau'... kalau saya awal2 lagi cari ntah2 dah dapat kan? kalau saya... kalau... yes! i am! regret!

tapi salah ke saya nak rehat dulu. salah ke saya nak spend time dengan family dulu. salah ke saya nak puasa and raya puas2 dulu dengan dorang after 4 years apart. salah ke saya tinggal kat kelantan. ye sebab tu la saya baru mencari. sebab bukan senang nak ulang alik kelantan-KL-kelantan-KL ok!

em pape je la. saya dah malas nak cakap. yang penting....sorry to all readers. this entry is more like writing to myself! (seperti bermonolog gitu). dan sekarang i feel much2 better. it's always better when sharing. right? leganyeeeee... good nite. i'm going to bed! (oh tengok di atas... dan baru sedar...O_O panjangnyeeeee!)

2 comments:

reena said... [reply]

Tak pa. Rezeki tu ada di mana2. Enjoy la dulu puas2 sementara blom keja. Mmg stress klu fikir pasal duit tapi bila dah ada income, keluar duit pun byk jugak :p

farhah adeli @ far said... [reply]

betul jugak tuh. thanks.
salam kenal. =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...