Thursday, November 4, 2010

Celcom dah kalahkan Maxis?

awak2 semua mesti kompem punya pernah tengok iklan celcom blue tuh kan? (kecuali awak tak tengok tv sebab duk blogging je). ala... yang mamat tu cakap laju gila tu. "wow gempak gila cun bla bla bla paling JIMATTTT!!!" (erkk...tak hafal pulak line tuh). tapi masa mula2 tengok iklan ni. saya terpaku jap. tengah buat mende lain pon mata terus tgk tv. ntah2 mulut pon ternganga.... :o! sebab terkejut apehal mamat ni cakap laju gila. line tu keluar kat skrin tv pon tak menyempat nak baca. (ok saya memang slow reader!). tapi saya tak tahu pon iklan tu nak promote ape cuma tau tu celcom blue. ke memang nak promote celcom blue? hehe... maaf saya memang ignorant.

nak satu boleh? 

lepas tu ada lagi satu iklan. yang orang tu pegang handphone lepas tu keluar something kat handphone dia then dia jerit "WOW!!" then bushhhh.... rambut dia meletup. kembang!!! macam alley cat tapi lagi besarrr. hahahaa.... ni memang saya tak tahan terus gelak. (awak tak gelak ke? erkk... semua mende pon saya rasa kelakar!) dah banyak kali tengok iklan tuh pon tak boring. tengok jugak dari awal sampai habis. suka *_*! tapi hakikatnya saya tak peduli pon iklan tu pasal apa. cuma suka tengok je. bushhh... ok tak nak lah rambut jadi camtuh! 
cantik tak rambut i?

dan semalam saya tengok lagi satu iklan celcom. macam first time je tengok yang ni. iklan talking baby! baby yang baru lahir sembang2 dengan baby lain kat sebelah, dua2 baby boy (dalam bilik baby kat hospital). baby kat sebelah tanya "kenapa ramai orang datang tengok awak?" baby tu jawab "sebab family saya pakai plan 5+1 celcom". (ok saya agak2 je ayat2 tu sebab tak ingat). comel gila baby2 tu. tiba2 part last ada baby girl kat sebelah cakap "saya nak jadi kawan awak lah". *_*... tak tahan comel sangat! 

ala tomei... tomei...

pastu saya cuba ingat iklan maxis. emm.... serious tak ingat langsung! ade ke??? awak ingat? pernah tengok? yang mana ek? jadi nampaknya maxis dah jauh ketinggalan dalam bidang pengiklanan ni. encik maxis... sila jadi lebih kreatif ye? jangan ingat awak dah top awak tak perlu buat iklan. nanti kalau customer awak hilang saya tak bertanggungjawab! 

Kesimpulannya sekali kita berjaya tak semestinya kita akan terus kekal di atas. hidup ni kan macam roda. jadi kenalah terus berusaha supaya kita dapat terus merasa hasilnya. betul tak? 'There's no abiding success without commitment'- Tony Robbins

p/s: saya tetap pengguna setia maxis... hehe.. 


2 comments:

budinol said... [reply]

say ade saye ade! bear yg biru tu saye ade! nnt saye bagi ye! :*

farhah adeli @ far said... [reply]

budinol: nak... nak... nak... yeayyyy!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...